Hvad er Facebook Ads ━ og hvordan kan din virksomhed bruge det?

Annoncer, der udelukkende kører på Facebooks annonceplatform. De kan dukke op på Facebooks feed, i Messenger eller endda i apps og websteder, der ikke er tilknyttet Facebook. De kommer i forskellige formater – enkeltbilleder, videoer, diasshow og så videre – og de kan målrettes til utroligt specifikke målgrupper.

At oprette en Facebook-annonce er meget anderledes end at skrive på din personlige side. Alt om Facebook-annoncer – lige fra de ord du bruger til når du placerer dem – spiller en rolle i, hvor meget trafik de bringer til dit websted. Facebook-annoncer er betalte beskeder, som virksomheder sender til Facebook.

Dette giver dig fleksibiliteten til at skrive med din egen stemme. Plus, du kommer til at nå ud til folk, der er de vigtigste for dig, hvilket er forklaret i en tutorial på sociale medier for begyndere. Den afgørende komponent i denne definition er ordet løn. Alle kan skrive på deres Facebook-side gratis – men du ved aldrig, hvem der skal se dit opslag. Betalt annoncering giver dig mulighed for at målrette mod specifikke demografiske grupper, og du kan være så specifik eller bred, som du ønsker.

Du kan endda bestemme, hvilke handlinger på brugerne, du vil betale. Det betyder ikke, at Facebook kun opkræver dig, hvis din annonce fungerer så godt, som du gerne vil, men du kan vælge, hvordan de opkræver dig, f.eks. at blive opkrævet baseret på visninger eller klik. Du har et par forskellige muligheder afhængigt af, hvilke mål du har sat for dine annoncer. Med den slags rækkevidde skulle man tro, at Facebook-annoncering ville være dyrt, men det er ikke sandt. Ikke alene giver Facebook dig mulighed for at angive et maksimalt forbrug, det kræver færre penge for at nå ud til lige så mange mennesker, som du ville gøre med en anden platform.

Facebook er ikke helt så kendt for at ændre sine algoritmer som Google, men det har stadig marketingfolk, der skriger efter information, hver gang det foretager ændringer. En af de mere bemærkelsesværdige ændringer kom i begyndelsen af ​​2018, da Facebook udgav, hvad der blev kendt som sin “meningsfulde engagement”-opdatering. Platformen designet denne opdatering til at bagatellisere brands og prioritere indlæg fra brugeres venner og familie.

Pludselig blev displayannoncer på Facebook meget mere konkurrencedygtige. Virksomheder lærte hurtigt, at de skulle fokusere på at engagere brugerne for at få opmærksomhed.

Kommentarer og likes er gode, men det er peer-to-peer-samtaler, der virkelig driver engagement. Facebook giver folk mulighed for at knytte bånd over fælles interesser: det er delvist grunden til, at platformen eksisterer. Udnyt dette, og tilskynd folk til at dele deres tanker og erfaringer, ikke kun med dig, men også med hinanden. Facebook-annoncer betales for at bruge betal pr. klik eller pris pr. visning pr. 1.000 visninger (CPM – pris pr. mille).

Budgetter er fastsat på daglig basis, hvilket betyder, at Facebook vil forsøge at gøre brug af dit givne budget på daglig basis. I nogle tilfælde vil Facebook overskride et dagligt budget, men vil i gennemsnit overskride dette over en måned.

Optimer dine Facebook kampagner

Kampagnebudgetoptimering (CBO-kampagne) er en mulighed, hvor Facebook vil optimere, og dele budgetforbruget op på tværs af kampagner, for at få bedre resultater for en kampagne. Kampagnebudgetoptimering opdeler budgettet på tværs af forskellige grupper af annoncer og annoncer og favoriserer dem, der klarer sig bedre.

For at analysere annonceydelsen korrekt skal du have Facebook-pixlen installeret på dit websted. Lær mere om dette her. Metrikken giver os mulighed for at identificere, hvilke kampagner og annoncer, der ikke klarer sig godt. De voksende data viser os, hvad der virker, hvad der ikke virker.

Målet er at sikre, at vores kampagner og annoncer klarer sig godt, men uden at omkostningerne ved annoncer slipper for meget. De 1,32 milliarder minutter, Facebooks daglige aktive brugere brugte på netværket, var grunden til, at virksomheder investerede mere end 9 millioner USD i Facebook-annoncer i løbet af 2. kvartal 2017, en stigning på 47 % sammenlignet med 2. kvartal 2016. Facebook-annoncer fungerer efter en Pay Per Click (PPC)-model (også kendt som Cost Per Click (CPC)-annoncer), hvor du skal betale netværket, hver gang en bruger klikker på en annonce.

Brandbevidsthed og salg gennem annoncekampagner

Facebook-annoncer hjælper marketingfolk med at forbedre eksponeringen af ​​deres annoncer, øge brandbevidstheden og måle resultater. De klart definerede metrics og mål for en kampagne hjælper dem med at bygge bedre og mere optimerede kampagner fremadrettet. På grund af den voksende brugerbase og den høje mængde af tilgængelige målgruppemålretningsmuligheder, har Facebook etableret sig som førende inden for annoncering på sociale medier. Faktisk, ifølge en undersøgelse foretaget af eMarketer, betragter 96 % af marketingfolk på sociale medier Facebook som den mest effektive annonceringsplatform på sociale medier.

Facebook Ads er både til B2B og B2C

Når det er gjort korrekt, kan Facebook-annoncer hjælpe både B2B- og B2C-virksomheder med at bruge betalte annoncer til at erhverve nye kundeemner og konvertere dem til kunder. Denne guide om Facebook-annoncer diskuterer alt, hvad du behøver at vide om annoncering på platformen. Det starter fra, hvorfor du bør annoncere på Facebook, helt op til, hvorfor det er vigtigt at optimere din annonce-klik-oplevelse ved at have en særlig post-click-landingsside. Dette kapitel handler om, hvorfor du bør annoncere på Facebook, og hvordan platformen kan sammenlignes med Google Ads. Kapitlet beskriver også, hvad Facebook Audience Insights indebærer, såvel som det andet mål

Skal din virksomhed også have hjælp?

Indhent web tilbud fra over 150 danske digitale freelancers. Udfyld vores opgaveværktøj på under 5 minutter, og modtag priser på dit projekt inden for 48 timer.

3 gode grunde til at prøve Scanweb: